ترفند پایتونی 2 – Comma Placement

این ترفند به یک نکته مفید برای زمان هایی که می خواهید یک مقدار رو از یک dict یا  list و یا set حذف، اضافه یا ویرایش کنید می پردازه. و اونم اینه که خط پایانی در مواردی که گفته شد رو با comma تموم کنید!

قبل از گفتن نکته ای که در مورد comma وجود داره بد نیست به این مورد هم توجه داشته باشد که اگر کدهاتون رو به طور مثال در source control system ها یا همون version control هایی مثه github قرار دادید احتمالا با اعمال تغییر در list که در یک خط نوشته شده، متوجه میشید که پیدا کردن تفاوت ها (git diff) براتون سخت شده چون اکثر این سیستم ها به صورت خطی (line-based) بررسی میشوند! به طور مثال :

در صورت تغییر در هر یک از item های لیست بالا و اعمال تغییرات در git، در صورتی که بخواهید تفاوت هایی که اتفاق افتاده رو ببینید چون همه موارد در یک خط هستند پیدا کردن تفاوت ها برای خودتون و اعضای تیم، مشکل و حتی ناممکنه! پس راه حل این مورد اینه که آیتم ها رو در خط های متفاوت قرار دهید:
 

و اما نکته کامایی! فرض کنید به لیست بالا مقداری اضافه می کنید و یادتون میره comma بذارید

حالا خروجی list بالا به شکل زیر میشه اگر چاپش کنید
این حالت ترکیب آیتم ها رو در پایتون بهش string literal concatenation می گن برای جلوگیری از خطاهایی این شکلی و حتی ردیابی تغییرات در سیستم های کنترل ورژن همیشه در آخرین خط  set و list و dictionary و tuple  از comma استفاده کنید. به طور مثال در list بالا خواهیم داشت :
و در مجموع میشه موارد رو به این صورت نوشت :
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست