داستان کوتاهی از SELECT INTO

روش های مختلفی برای ساخت یک جدول وجود داره به طور مثال استفاده از SSMS و ساخت گرافیکی جدول؛ یا روش دیگر استفاده از عبارت CREATE TABLE در T-SQL می باشد. اما در این مقاله نکاتی برای ساخت جدول و نحوه ایجاد ساختار جدول از روی جدولی دیگر را با استفاده از دستور SELECT INTO بررسی می کنیم. قبل از شروع در نظر داشته باشید لازمه دسترسی های لازم برای ساخت جدول رو داشته باشید.

برای مثال این مقاله از جدول Person در دیتابیسAdventureWorks2017 استفاده می کنیم. با استفاده از دستور زیر ستون های محدودی رو از جدول Person به جدولی به نام Test منتقل می کنیم در این حالت علاوه بر ایجاد ساختار جدول، داده های جدول نیز به جدول Test منتقل می شوند.

 

نتیجه اجرا دستور بالا:

و data type و سایر ویژگی های ستون ها رو هم که مشاهده می کنید:

اگر ستون ها ترکیب شوند و یا تغییراتی در فرمت آن ها داده شود نیز این تغییرات در ساختار جدول مقصد اعمال می شود. به طور مثال اگر دستور زیر که ترکیب FirstName و MiddleName و LastName می باشد رو پس از ایجاد مشاهده کنید طول مجاز کاراکترهای ستون FullName برابر خواهد بود با 152 که برابر است با طول 3 ستون ذکر شده با طول 50 کاراکتری و طول 2 space

 

همچنین می توانید بخشی از داده های جدول رو با دستور SELECT INTO منتقل کنید و لازم نیست حتما کل داده های جدول منتقل بشه. به طور مثال افرادی که نام (FirstName) آن ها با B شروع می شود:

 

در صورتی که بخواهیم فقط ساختار جدول مبدا در جدول مقصد کپی بشه می تونیم در قسمتWHERE شرطی بنویسیم که هیچ خروجی برای انتقال نداشته باشد. به طور مثال 1=2 که مشخصا شرطی است که برقرار نخواهد شد باعث می شود هیچ خروجی در دستور SELECT برنگردد و تنها ساختار جدول ایجاد می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست