انباشت داده های بورس از خروجی power query – با استفاده از Python

در این پست قصد دارم دو پست “متصل کردن داده ها دیده بان به power bi” و “نحوه خروجی گرفتن از داده های قسمت power query رو با استفاده از R” رو با هم ترکیب کنم که یکی از مهترین مزایاش اینه هر روز که داده های بورس رو دارید دریافت می کنید علاوه بر داشتن داده های اون روز با رفرش گزارش در کنارش یک جدول هم می تونید داشته باشید که این داده ها رو در آخر روز در قالب یک فایل جمع آوری کنید. البته این روش چون ساده اجرا داره میشه قرار نیست اطلاعات روز رو جایگزینداده های قبلش کنه و فقط داده ها رو append و زیر هم قرار میده برا همین اگه چندین بار رفرش رو در یک روز انجام بدید هر بار داده ها append می شوند. به همین منظور میتونید از دو فایل استفاده کنید یا در یک فایل دو جدول داشته باشید که فقط با راست کلیک داده های جدول روزانه رو رفرش کنید و در پایان روز داده های جدولی که داده ها در آن انباشته می شوند رو رفرش کنید. هر چند این روش هم باید به صورت دستی انجام بشه ولی کمک خوبیه به یادگیری استفاده از python در power query و جمع آوری ساده داده ها. در پست های بعد روش های یکسره کردن این فرآیند رو توضیح خواهم داد.

برای استفاده از R هم می تونید به پست قبل مراجعه کنید تغییر چندانی رو شامل نمیشه.

برای استفاده از پایتون در power bi موارد زیر رو انجام بدید ( لینک منبع ):

  1. نصب پایتون از این لینک که چندان سخت نیست و چند تا paste هستش
  2. نصب پکیج پانداز با استفاده از این دستور pip install pandas که در cmd اجرا می کنید
  3. از مسیر File > Options and settings > Options > Python scripting در بخش Python script options  مطمئن شوید که پایتون توسط power bi شناسایی شده

حالا تنها کار اینه داده ها رو به صورت xml فراخوانی کنید و کد زیر رو اضافه کنید. فقط یادتون باشه چون از طریق web فراخوانی بشه امکان خطای “The key didn’t match any rows in the table” وجود داره که به خاطر تغییر نام کاربرگ ها یا پوشه میتونه باشه.

همچنین به خاطر داشته باشید که آدرس فولدر مورد نظرتون رو در کد جایگزین کنید.

ویدئو نحوه انجام :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست