نحوه ذخیره کردن داده ها در قالب فایل csv با هر بار رفرش – R در power query

با اضافه شدن قابلیت کدنویسی در به زبان های R و Python در power bi این امکان هم فراهم شده خروجی داده ها در پایان تمیزکاری و پروسه ETL را در فایل های متنی و یا حتی دیتابیس ذخیره کرد هر چند توصیه نمی شود اما گاهی لازم می شود! به طور مثال در چند پست قبل امکان گرفتن اطلاعات بورس را از سایت بورس قرار دادم اما مشکلی که داشت این بود که با هر بار رفرش، اطلاعات روز جاری جایگزین می شد. روش حاضر ساده ترین و البته نه بهترین روش برای ذخیره داده هایی به این صورت است که مخصوص غیر برنامه نویسان و افرادیه که فقط در این حد به ذخیره داده ها احتیاج پیدا می کنند.

برای انجام این کار لازمه قبلش R رو این لینک دانلود کنیدو نصب که کار سختی نیست و در options نرم افزار power bi حتما تنظیمات قسمت R scripting رو چک کنید و مطمدن بشید همه چی درسته!

بریم سراغ نحوه انجام کار :

  1. داده های خود را فراخوانی کنید (برای این مثال من از این سایت ده رکورد وارد میکنم داده های تستی)
  2. یک گام R اضافه کرده و کد زیر رو در اون کپی کنید (قبل اجرا تنظیم کنید فایل در کدوم آدرس ایجاد و ذخیره بشه)

۲ دیدگاه. ترک جدید

سلام
خیلی ممنونم از مطلب مفیدتان
اگر بخواهیم خروجی در ستونهای خودش باشه و از sep = “,” استفاده نکنیم راهکار چی هست و اینکه پس از اجرا دستور R پاک میشه . راهی هست که همیشه باشه ویا بصورت فانکشن بشه دل برنامه باشه؟

پاسخ
    رحمان توکلی
    ۵ مهر, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ق.ظ

    سلام. در فایل های متنی برای تشخیص فیلدها نیازه یک separator وجود داشته باشه پیش فرض فایل های csv کاما هستش عملا ترتیب ورودی ستونهای خروجی رو مشخص میکنه. این کد همیشه در step ها قرار داره پس با هر بار اجرا و رفرش اجرا خواهد شد و دستور R پاک نمیشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست