نحوه جداسازی کاراکترها با چند delimiter در power query

داده های وجود دارند که از کاراکترهای special متفاوت (کاراکترهایی که نه عدد هستند و نه متن) برای جداسازی متن و عدد در آن ها استفاده شده. برای تمیز کردن و جداسازی متن و عدد براساس این نوع از کاراکتر ها لازمه که چندین بار از split در power query استفاده کنید ولی میتونید یک بار لیستی از کارکترهای جداکننده مورد نظرتون رو بدید و خروجی رو درچند ستون دریافت کنید.

نسخه مورد استفاده در این مثال : Power BI October 2020

مثالی که قرار بزنم روی تاریخ شمسی خواهد بود که روز ماه سال به دو کاراکتر متفاوت وارد شده اند. خروجی نهایی به این صورت میشه (اگه حوصله خوندن ندارید مستقیم برید به پایین صفحه تا ویدئو رو مشاهده کنید) :

فرض کنید داده ای دارید به شکل زیر  (سورس ها این تصویر Data Enter می باشند که میتونه برای شما ورودی sql یا اکسل یا غیره باشه) :

در قدم اول نیازه یه کپی از ستون ایجاد کنید چرا؟ چون می خواهیم تغییرات رو ستون اصلی ایجاد نشه تا تستش کنیم برای این کار راست کلیک روی ستون و Duplicate Column رو انتخاب کنید.

حالا وارد Advanced Editor بشید و پس از آخرین خط قبل از in یه کاما بذارید و کد زیر رو اضافه کنید و پس از in هم نام آخرین step رو جایگزین کنید که اینجا #”Split by Delimiters” می باشد.

توضیحات بیشتر در مورد کد :

کد پایانی به این صورت خواهد بود :

البته یه سری تغییرات هم به منظور زیباسازی و استاندارد سازی انجام شده که در یک custom column فرمول زیر را خواهیم نوشت :

کد پایانی :

 

دانلود فایل مثال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست