راه های تکرار یک سطر براساس مقادیر ستونی دیگر – power bi

یکی از کاربردهای GENERATE ایجاد رکوردهای تکراری با توجه به قابلیت JOIN و CROSSJOIN هست که در این تابع وجود داره. به وطر مثال اعداد 1، 2 و 3 در ستونی از جدول وجود دارند و می خواهیم 1 بکبار که همون سطر خودش میشه، 2 دو بار تکرار بشه و دو سطر ازش وجود داشته باشه و عدد 3 هم سه سطر باشه. برای این که بتونیم این تکرار رو انجام بدیم ابتدا روشی با استفاده از power query رو بررسی می کنبم و بعد هم با استفاده از DAX خروجی مورد نظر رو بدست میاریم.

اگر داده های زیر رو داشته باشیم :

با استفاده از power query کافیه با استفاده از تابع زیر و ایجاد custom column و سپس expand به نتیجه مورد نظر برسیم. فقط دقت کنید ستون Item رو داخل براکت گذاشتیم به این خاطر که به لیست تبدیل کنیم.

و اما DAX :

خروجی :

توجه کنید که در خروجی بالا ستون Value مقدار تابع GENERATESERIES هستش که البته می تونید از ستونی از مقادیر در جدول دیگر هم استفاده کنید ولی چون بازه های تکرار اعداد، از اعداد طبیعی هستند و از یک شرو می شوند با بالا پس کافیه مقدار کمینه و بیشینه رو در تابع GENERATESERIES بنویسید و همون خورجی رو دریافت کنید. برای این که بازه اعداد که مشابه ستون Factor باید باشند رو بتونیم براساس کمترین و بیشترین مقدار ستون Factor انتخاب کنیم از Measure برای تعیین بازه استفاده می کنیم که در ویدئو زیر نشون دادم.

ویدئو :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست