نحوه پنهان کردن Page Navigation در حالت Embed از Power BI Report Server

برای قرار دادن صفحه گزارش power bi بر روی سایت ها یا در پرتال های گزارش به طور معمول از  طریق تگ iframe برای embed کردن صفحه گزارش استفاده می شود. از مواردی که تا حدودی می تواند آزار دهنده باشد وجود تب (tab) یا همان (page) در پایین صفحه می باشد که می تواند از زیبایی گزارش کم کند. در حال حاضر (خرداد 1402) مایکروسافت برای report server همچین امکانی را در پارامترها برای غیرفعال کردن page navigation bar قرار نداده است. البته در نسخه ابری (cloud) یا همان power bi service شما می توانید به راحتی با استفاده از navContentPaneEnabled=false در قسمت پارامترهای لینک گزارش یا استفاده از جاوااسکریپت در زمان runtime این قسمت را حذف کنید.

برای پنهان کردن نوار پیمایش پایین صفحه ترفندهایی وجود دارد که در این مقاله کوتاه به بررسی ساده ترین آن می پردازیم. به طور خلاصه کادری که لینک ما در آن قرار می گیرد را از پایین به مقدار مورد نیاز و البته بسته به سایز iframe حذف یا crop می کنیم. البته در برخی موارد بسته به سایز صفحات نمایش امکان این وجود دارد که page ها هنوز دیده شوند که می توانید برای اطمینان مقدار بیشتری از قاب iframe را از پایین پنهان کنید ولی در طراحی داشبورد فضای خالی بیشتری از پایین قرار دهید.

قبل

بعد

 

برای این منظور به تگ iframe استایل زیر را اعمال می کنیم:

در قسمت clip-path: polygon(0% 0%, 100% 0%, 100% 93%, 0% 93%) با کم کردن یا زیاد کردن دو عدد 93 به میزان درصد دلخواه می توانید صفحه را از پایین پنهان یا نمایان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست