تغییر measure با استفاده از slicer

برخی داده ها به صورتی هستند که امکان نمایش آن ها در قالب یک یا چند visual یکسان وجود دارد. برای این که بتوان به صورت شیفتی..! از چند measure در چند visual استفاده کرد می توان measure های مورد نظر رو با استفاده از یک slicer فیلتر کرد و امکان جابه جایی بین چند measure رو به راحتی بدست آورد. در این مقاله کوتاه با انجام یک مثال ساده این مورد رو بررسی می کنیم.

خروجی :

قدم اول؛ measure های مورد نظرتون رو ایجاد می کنیم. در مثال ما چهار measure با نام های زیر ایجاد شده:

  • total sales
  • total sales in qty
  • avg sales in qty
  • year running total in total sale

مسلما measure های شما متفاوته…!

قدم دوم؛ جدولی با نام MeasureTable  با استفاده از Enter Data می سازیم که نام شاخص های مورد نظر شما داخل آن ثبت شده. به صورت زیر:

قدم سوم؛ measure زیر را که با استفاده از SWITCH و SELECTEDVALUE ساخته شده رو ایجاد می کتیم.

 

قدم آخر؛ و در پایان measure بالا (Measure Selection) رو در قسمت values نمودار ها یا جداول قرار می دهیم و یک slicer براساس ستون measure جدول MeasureTable ایجاد می کنیم. و دقت کنید slicer رو بر روی حالت single select قرار دهید.

برای نازک کاری هم می تونید title ها رو داینامیک کنید و اونم کافیه یک measure شبیه measure زیر ایجاد کنید و در قسمت title نمودار یا جدول مورد نظر قرار دهید.

 

۱ دیدگاه. ترک جدید

[…] switch است که مثالی برای measure ها در مقاله ای با عنوان “تغییر measure با استفاده از slicer” قبل تر ساختیم. البته که این روش بسیار ساده تر و […]

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست