میزان دسترسی هر role در power bi report server
این پست به این می پردازه که نقش ها یا همون role های داخل report server نرم افزار power bi در چه حده؟ و چه میزان دسترسی باید به کاربر بدید. در سایت مایکروسافت نقش ها به صورت خلاصه اینطور تعریف شدن :
Predefined role | Scope | Description |
---|---|---|
Content Manager | Item | May manage content in the Report Server. This includes folders, reports, and resources |
Publisher | Item | May publish reports and linked reports to the Report Server |
Browser | Item | May view folders, reports, and subscribe to reports |
Report Builder | Item | May view report definitions |
My Reports | Item | May publish reports and linked reports; manage folders, reports, and resources in a users My Reports folder |
System Administrator | System | View and modify system role assignments, system role definitions, system properties, and shared schedules, in addition to create role definitions, and manage jobs in Management Studio |
System User | System | View system properties, shared schedules, and allow use of Report Builder or other clients that execute report definitions |
نقش های report server از این قرارند :
- content manager : این نقش معمولا به System Administrator داده میشه و دسترسی مدیریت محتواها، دسترسی ها، فولدرها و منابع و غیره رو داره به نوعی admin در report server میشه.
- publisher : این درسترسی برای کاربرانی فراهم شده که علاوه بر قابل اطمینان بودن امکان مدیریت محتوا رو از جمله بارگزاری فایل ها ساخت و حذف فولدر ها ساخته شده و غیره البته دسترسی منابع مشترک ندارن و یا نمیتونند دسترسی ایجاد کنند.
- browser : پر کاربرد ترین نقش، که امکان مشاهده گزارش ها رو. با هکاربران میده و همچنین گرفتن خروجی از گزارش ها و دیگر هیچ! این نقش دسترسی خواندن داره و امکان تغییر و ایجاد در گزارش ها رو نداره.
- report builder : تنها تفاوت و امتیاز این نقش نسبت به browser، امکان دیدن و استفاده از report definitions است. report definitions فایل هایی هستند که توسط report builder ساخته می شوند و معمولا با پسوند rdl بارگزاری می شوند.
- my reports : این نقش مناسب کابرانیه که می خواهند دسترسی به امکانات my report folder رو داشته باشند تا بتونند گزارش ها رو به صورت اختصاصی در فولدر خودشون ذخیره و داشته باشند.
نقش ها در سرویس power bi البته به چهار نقش محدود شدن که کار رو ساده تره می کنه براتون که عبارتند از admin، viewer، contributor و member.
مطالب جدید
دستهها
- Books (۱۲)
- Excel (۲)
- اکسل به زبان مثال …! (۹)
- ترفند های پایتونی (۶)
- هوش تجاری (۴۸)
- Power BI (۳۶)
- DAX (۱۳)
- Power Query (۹)
- SQL (۸)
- SSIS (۲)
- Power BI (۳۶)
- یادگیری ماشین (۸)
- ML Algorithm (۲)
- kNN (۲)
- pandas (۵)
- ML Algorithm (۲)
بایگانی
آمار بازدید
- ۰
- ۵۱
- ۲۱
- ۴۳,۶۲۰
- ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳